Missieweek met YWAM
Terwijl ik dit schrijf, zitten we al weer volop in de volgende missieweek. En wel met de groep van Youth With A Mission (YWAM) uit Nederland. Een keer een hele andere groep dan anders. De groep was ook groter dan we gewend zijn, de jeugd was met z’n negenen. Dit vergde wat meer planning dan normaal.
We hebben met zijn allen diverse dorpen overspoeld met Veste Buna (het goede nieuws). Dit doen we onder Send to the Nations met de gospel truck door evangeliseren, kinderspelen, getuigenissen delen, muziek en pakketten uitdelen. We hebben twee zigeunerwijken die we elke week bezoeken, in Santana en Pancota. We zijn de Heer zo dankbaar dat Hij deze deuren heeft geopend om daar te kunnen evangeliseren.
Maandag en dinsdag
Maandag en dinsdag waren de try-outs in deze dorpen.


De jeugd gebruikt voetbal als middel om te evangeliseren en op deze 2 dagen hebben we met de kinderen uit de dorpen wat gevoetbald en ze enthousiast gemaakt voor het voetbaltoernooi.

Op de dinsdag- en donderdagochtend hielp het YWAM team mee in de shelter om de dakloze mensen op te vangen en om ze buiten te zoeken. Dit bracht weer nieuwe mensen en mooie gesprekken.
Woensdag en donderdag
Op woensdag en donderdag waren de toernooien in deze dorpen. Voor de kleinere kinderen waren er kinderspelen zoals schminken, touwtrekken, touwtje springen, dansen, bellenblazen en waterballonnen.



Beide dagen werden bezocht door zo’n 70-80 kinderen. We willen ze de liefde van de Vader laten voelen en ze er over vertellen. De liefde die geen mens ze kan geven. We bidden dan ook voor de kinderen. Het is de nieuwe generatie waarbij de mentaliteit veranderd moet worden om de levensstijl van de zigeuners te veranderen. Elke keer weer ervaren we dat de kinderen echt genieten van deze speelmomenten en de vreugde wanneer we ze een cadeautasje geven.
Vrijdag
Vrijdag 1 mei was het Labour Day. Dé dag waarop elke kerk gaat picknicken in de parken. Wij sloten aan bij een kerk in Pecica. Ook een dorp waar we de laatste tijd met Send to the Nations komen.

Er was afgesproken dat we daar hetzelfde zouden doen als in de andere twee dorpen. Het was een geslaagde dag met ook een leuke opkomst van zo’n 80 kinderen.
Zaterdag
Zaterdag was de grote dag in het centrum van Arad. We mochten van de gemeente het sportveld gebruiken. Er waren vijf teams die het tegen elkaar op wilden nemen. De gospel truck stond klaar voor muziek en getuigenissen tussen de matches door. De hele dag werden ze voorzien van drinken en een lunch. Het was een geslaagde dag met een heerlijk zonnetje.


Terwijl ik dit schrijf, is het zondag. De groep bezoekt nog twee kerkdiensten in de omgeving van Arad en dan gaan ze morgenochtend heel vroeg weer terug naar Nederland.
We kijken terug op een zeer geslaagde week met binnen de groep ook leuke en bemoedigende gesprekken.
Namens het Team van Missie Roemenië
Petra en Tim
Wil je meer weten over onze activiteiten? Behalve dit blog versturen we ook maandelijks een nieuwsbrief.
